Alice in Fabric (Wonder) Land

Mijn introductietot de wondere naaiwereld

Het was altijd een heuse zoektocht om de kleerkast van mijn kinderen (en van mezelf) te vullen met kleren die helemaal mijn dingen waren. Vaak dacht ik ‘Kon ik het maar zelf maken? De blog van een vriendin (Blog) leek het ook nog zo leuk lijken… Toen ik een oude naaimachine erfde, duurde het nog zes maand voor ik een cursus ‘Naaien voor Beginners’ volgde en het ding effectief durfde aan te zetten…

Een heel nieuwe wereld opende zich en ik was er ook nog niet zo slecht in. Enkele van mijn eerste creaties:

Een wereld vol inspiratie op diverse blogs (A naais ID, Emma en Mona…), geweldige patronen ontwerpers (Compagnie M, Straight Grain,…) en vooral een overvloed aan heerlijke stoffenwinkels (De Stoffenkamer,Lanalotta,…). Oh wat zijn die gevaarlijk, je ziet in alles wel een leuk kledingstuk en vergeet dat de hoeveel (naai)tijd eindig is… Mijn stoffenberg groeit dan ook als kool…

Nu zijn we acht maanden verder en ik het leuk vind om blogs te volgen, vooral die blogtours zijn zo inspiratievol, kreeg ik ook zin om af en toe iets te schrijven over mijn creaties. Ik beschouw me nog als een beginner en heb geen natuurlijke stijl en flair voor prachtige combinaties als sommige van de bovenstaande dames, maar ik hoop misschien toch ook anderen te kunnen insprireren zoals de verschillende blogs mij hebben geïnspireerd.

Hopelijk tot lees….

 

One thought on “Alice in Fabric (Wonder) Land”

  1. “Ik was er niet zo slecht in” …zo bescheiden! Ik ben jaloers op wat jij op zo’n korte tijd al kan! Je had eens moeten zien wat ik in de beginjaren allemaal ‘gemaakt’ heb…niet voor publicatie vatbaar…

    Like

Geef een reactie

